Picătura de suflet (9)


Marile tăceri

window

sursa foto: aici

La geamul sufletului tău
Se-ngrămădesc părerile de rău.
Le uiţi un timp, dar ele se adună
Şi se şoptesc alături împreună.

Voiai să uiţi de tot, să uiţi de toate,
Şi, încercând, văzuşi că nu se poate.
Să fie leac? Să ţi-l aducă cine?
Că morţile, şi ele, se-ngrămădesc în tine.

Şi lacrima-i amară,
O lacrimă de rouă şi-o lacrimă de ceară.
Că am aprins în geam o lumânare
Şi-o candelă, la ce-a mai fost şi doare.

Au tremurat ca două stele,
Într-o-ngânare mută între ele,
Mâhnirilor şi vieţilor trecute,
Răbdate pe tăcute.

De cîte ori, trăite, ai murit?
Mâhnirile ascunse le-ncepi şi n-au sfârşit.

                                       Tudor Arghezi

sursa: youtube (user – DomoMusic)

Acest articol a fost publicat în picatura de suflet și etichetat , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

25 de răspunsuri la Picătura de suflet (9)

  1. Crisa zice:

    Hmm….mi-au zburat cuvintele:)…
    Kitaro și picătura de suflet…merg foarte bine împreună:)

  2. Javra zice:

    Melancolie, Căline…
    Tocmai lunea ţi-ai găsit…
    Să ai o săptămână aşa cum vrei tu!

  3. psi zice:

    ştii că şi arghiezi era tot… capricorn ca şi marco hietala? 😆

  4. Mi-e teamă. Lumea s-a retras, politicoasă, în cuvinte.
    Cuvintele surâd şi dau bună ziua
    Surâd şi eu şi mă apăr, decent, cu un cuvânt care a învătat,
    din copilărie, bunele maniere.
    Şi totuşi nu înşel pe nimeni. Cuvintele se tem de mine; îmi
    fac o reverentă protocolară şi fug cât văd cu ochii. De
    câte ori apuc un cuvânt mai puţin prudent, îl iau în palmă
    şi-l deghioc. De fiecare dată, cuvântul ofteaza şi moare
    fără să mărturisească nimic. De fiecare dată mi-e
    tot mai teamă; în loc să le apropiu, lucrurile fug, de
    fiecare dată cu un pas mai departe.
    Curând am sa termin de devorat tot dicţionarul, inclusiv
    capitolele cu majuscule. Apoi va trebui să găsesc un
    cuvânt destul de larg ca să mă incapă şi pe mine şi
    să mă inchid în el ca să pot muri politicos.

    Ioana Em. Petrescu – Simplu joc

Loc de deversat cuvinte

