Picătura de suflet (23)


Ţie

Images from the Adobe Lightroom Adventure in Iceland.

sursa foto: aici

Din de viaţă în de moarte,
Din aproape-n mai departe,
De la dragoste la ură,
Tu, dintru-nceput măsură
Pentru toţi şi pentru toate …
Fără tine nu se poate
Întâmpla nimic sub stele,
Tu, lumina vieţii mele,
Tu, blestemul sau tu, leacul,
Pripa care naşte veacul,
Mâna care-adoarme clipa,
Tu, strânsura şi risipa,
Ţii în palmele-ţi fragile
Nopţi şi visuri, munci şi zile,
Vindecarea şi pierzarea,
Tu, limanul meu şi zarea,
Neclintirea mea şi zborul,
Tu, pustiul, tu, izvorul,
De la humă la idee,
Tu, întregul meu, Femeie!

                      George Ţărnea

sursa: youtube (user – Marciel Santos)

Acest articol a fost publicat în picatura de suflet și etichetat , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

8 răspunsuri la Picătura de suflet (23)

  1. Javra zice:

    Excelentă muzica, frumoase versurile, Călin!

  2. Marian zice:

    Sti ce doresc sa ma lamuresti ? Cum se face ca un tip ce are ca job { sper ca nu-i doar un hobby } sociologia , ce este o treaba prin excelenta de matematica pura, poate fi atat de inebunit dupa poezie ! Nu c-ar fi ceva rau , Doamne fereste ! Insa , avand in vedere oftica pe care o am fata de sociologi { fata de unii nu chiar fata de toti } ma mira acest lucru .Un sociolog cu fata umana , un sociolog ce are si sentimente …asta-i ceva nou pentru mine , pe bune . Dimitrie Gusti bunaoara a fost un tip foarte rece , foarte precis si care avea ca pasiune …matematica, cum altfel ?!Dumneata ai ca pasiuni , muzica si poezia . Respect stimate prieten , respect deosebit !

    • Călin zice:

      nu ştiu dacă pot să te edific în privinţa asta, însă matematica ştiu că nu a fost niciodată pasiunea vieţii mele. da, mă împac bine cu ea, cu statistica, dar atât. poate o fi „moştenirea” lăsată de părinţi, ambii fiind filologi 🙂

      • Marian zice:

        Respect deosebit pentru parintii dumitale , desii cred ca o ” mostenire ” formata din ceva mai consistent mai ….” sunator ” { chiar ca nu conteaza moneda ! 😀 } ti-ar picat mult mai bine 🙂 !In fata dumitale pentru ca nu pastrezi aceasta ” mostenire ” doar pentru sufletul dumitale : JOS PALARIA MON CHER !!!

    • Călin zice:

      sociologia nu cred că poate fi privită ca un hobby, iar în cazul meu chiar e doar un job. poate că nu neapărat jobul viselor mele, dar unul cu care mă împac destul de bine 🙂

  3. Unii te vad numai pe tine
    Altii ma vad numai pe mine
    Ne suprapunem atat de perfect
    Incat nimeni nu ne poate zari deodata
    Si nimeni nu indrazneste sa locuiasca pe muchia
    De unde putem fi vazuti amandoi.
    Tu vezi numai luna,
    Eu vad numai soarele,
    Tu duci dorul soarelui
    Eu duc dorul lunii,
    Stam spate in spate,
    Oasele noastre s-au unit,
    Sangele duce zvonuri,
    De la o inima la alta.
    Cum esti?
    Daca ridic bratul,
    Si-l intind mult inapoi,
    Iti descopar clavicula dulce
    Si, urcand, degetele iti ating,
    Sfintele buze,
    Apoi brusc se intorc si-mi strivesc
    Pana la sange gura.
    Cum suntem?
    Avem patru brate sa ne aparam
    Dar eu pot sa lovesc numai dusmaul din fata mea.
    Si tu numai dusmanul din fata ta,
    Avem patru piciore sa alergam,
    Dar tu poti fugi numai in partea ta
    Si eu numai in cealalta parte.
    Orice pas este o lupta pe viata si pe moarte.
    Suntem egali?
    Vom muri deodata sau unul va purta,
    Inca o vreme,
    Cadavrul celuilalt lipit de el,
    Si molipsindu-l lent, prea lent, cu moarte?
    Sau poate nici nu va muri intreg
    Si va purta-n eternitate
    Povara dulce-a celuilalt,
    Atrofiata de vecie,
    Cat o cocoasa,
    Cat un neg-
    Oh, numai noi cunoastem dorul
    De-a ne putea privi in ochi,
    Si-a intelege astfel totul,
    Dar stam spate in spate
    Crescuti ca doua crengi,
    Si daca unul dintre noi s-ar smulge,
    Jertfindu-se pentru o singura privire,
    Ar vedea numai spatele din care s-a smuls,
    Insangerat, infrigurat,
    Al celuilalt.

    Ana Blandiana – Cuplu

Loc de deversat cuvinte

