Picătura de suflet (35)


Imposibila nuntă

Public domain image, royalty free stock photo from www.public-domain-image.com

sursa foto: aici

Munţii mei duhovnici au intrat în ceaţă
Clopote bătrâne bat pe mânăstiri
Când miroase-a iarnă, nunţile îngheaţă,
Pentru noi, lunatici, imposibili miri.

Vin să ţi se-nchine vânturi şi dihănii,
Viscolul aspră-mi cade ca un laţ,
Şi ţi-aş face-o nuntă cu un sat de sănii
Şi cu felinare şi cai înstelaţi.

Îmbracă-te-n alb, preafrumoasă mireasă,
Aşa se cuvine în drama ce-o joc
Pe urmă plecăm, fiecare, acasă
Şi munţii vor pune misterul la loc.

Pân-o să se-ntâmple tu vei fi căruntă,
Mie o să-mi vină cea din urmă zi
Şi va fi şi-aceea tot un fel de nuntă
Şi-mi vei duce grija şi te voi iubi.

Ţi-am adus, mireasă, munţii mei cu noapte,
Nunţi de animale se petrec în munţi,
Codrii de miresme şi păduri de şoapte
Ele sunt salonul ne-ntâmplatei nunţi.

Lumânări de nuntă, ţin în labe urşii
Lupii suflă-n focul stânelor pustii
În rostogolire ne unesc obârşii
Nu-mi vei fi mireasă, mire nu-ţi voi fi.

Te invit la nunta dulce şi albastră,
Unde zurgălăii scot argint din toţi,
Ce păcat că, totuşi, nu e nunta noastră,
Ce păcat că morţii i-am fost dat de soţ.

                                Adrian Păunescu

sursa: youtube (user – UschisChannel2)

Acest articol a fost publicat în Uncategorized și etichetat , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

2 răspunsuri la Picătura de suflet (35)

  1. Javra zice:

    Frumoasă poezie, excelentă muzica!

  2. Oricine-ai fi, când dragostea te cere
    Iubeste pe oricine-n orice zi.
    Are nevoie omul de iubire.
    Numai iubind mereu, vei dăinui.

    Când binele te-ndeamnă să faci bine
    Ajută pe oricine-atât cât poți.
    Nu căuta, fii tocmai ca lumina
    Te dăruie ca soarele la toți.

    Iar când cu viața e să dai căldură
    Mulțimii care împrejur iti stă,
    Să fii ca floarea care-și dă
    Parfumul
    Fără să-ntrebe pentru cine-l dă.

    Virgil Carianopol – Urmaşului

Loc de deversat cuvinte

