Picătura de suflet (45)


Cântec

twoE o întâmplare a fiinţei mele:
şi-atunci, fericirea dinlăuntrul meu
e mai puternică decât mine, decât oasele mele,
pe care mi le scrâşneşti într-o îmbrăţişare
mereu dureroasă, minunată mereu.

Să stăm de vorbă, să vorbim, să spunem cuvinte
lungi, sticloase, ca nişte dălţi ce despart
fluviul rece de delta fierbinte,
ziua de noapte, bazaltul de bazalt.

Du-mă fericire, în sus, şi izbeste-mi
tâmpla de stele, până când
lumea mea prelungă şi în nesfârşire
se face coloană sau altceva
mult mai înalt, şi mult mai curând.

Ce bine că eşti, ce mirare ca sunt!
Două cântece diferite, lovindu-se , amestecandu-se,
două culori ce nu s-au văzut niciodată,
una foarte de jos, întoarsă spre pământ,
una foarte de sus, aproape ruptă
în înfrigurata, neasemuita luptă
a minunii că eşti, a-ntâmplarii că sunt.

                                        Nichita Stănescu

sursa: youtube (user – carmenviorica)

Acest articol a fost publicat în picatura de suflet și etichetat , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

2 răspunsuri la Picătura de suflet (45)

  1. E frumos, e prea frumos la tine-n suflet
    E târziu, e prea târziu la mine-n gând
    Împărtăşim, împărtăşim aceeaşi taină
    Dar nu se ştie, nu se ştie până când.

    Prea multe păsări cardinale
    Între iluzii se rotesc
    Contaminând cu ascensoare
    Misterul nostru pământesc.

    Îmbătrânim de fericire
    Într-o mansardă fără flori
    Lăsând păpuşi fără adresă
    Pentru serbările din zori.

    Visăm frumos aceeaşi moară
    Ascunsă-n tragicul decor
    Şi măcinăm aceleaşi lacrimi
    Când dau părinţii telefon.

    Suntem lucizi până la sânge
    Nedespărţiti până la cer
    Şi nici nu ştiu după iubire
    Ce se cuvine să-ţi mai cer.

    Cuvintele îşi pierd căldura
    Într-un sărut de protocol
    Şi tot mai vinovate păsări
    Dau eşafoadelor ocol.

    Sub fruntea mea se face noapte
    În ochii tăi se face zi
    Şi renunţăm să mai cunoaştem
    Ce stele ne-ar putea păzi

    George Tarnea – Balada blondelor iubiri

Loc de deversat cuvinte

