Duzina de cuvinte – o breşă


Fantanele BelisM-a cuprins zilele trecute un fel de tremur, un dor nebun, şi voi face o breşă în breasla duzinarilor. Nu, nu m-a răpit vreo creolă, sau vreo prinţesă cu tenul alb ca laptele, deşi poate că nu m-ar fi deranjat. Dar poate că-i timpul să urc, ca aproape în fiecare an, nişte trepte dăltuite în piatră către înălţime, să intru în grevă de oraş, de blog, de treceri mai mult sau mai puţin fugare prin scrierile prietenilor. Cred că-i vremea să uit şi de muzică, de balade rock sau de topuri, şi să mă trezesc dimineaţa lângă un izvor ascultând muzica apelor şi a pădurii. Nu cred că e nimic greşit în asta, an de an simt nevoia să mă rup de lume, să uit de telefon, de creion, de beton, să mă urc într-o dimineaţă, cu rucsacul în spate, într-un tren prăfuit şi să cobor din el acolo unde îmi va fi mie la îndemână. Să mă trezesc acolo sus, faţă în faţă cu Măria-Sa Muntele, să mă simt exact aşa cum sunt, doar un grăunte de nisip într-un mecanism uriaş, să am cu mine doar o cretă imaginară cu care să desenez noaptea constelaţii nevăzute pe un cer spuzit de stele.

Pe cei care au jonglat cu cele 12 cuvinte îi găsiţi în tabelul de la psi.

Acest articol a fost publicat în duzina și etichetat , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

30 de răspunsuri la Duzina de cuvinte – o breşă

  1. Sonia zice:

    Nu este nimic greșit în dorința ta. Dacă poți să fugi departe de nebunia orașului nu sta pe gânduri. Te vei întoarce altfel. Pe noi ne vei găsi tot aici.

    • Călin zice:

      ştiu că nu-i nimic greşit şi am să fug. aş fugi acum, dar trebuie să stau să îmi oblojesc oareşce rană cu care m-am ales marţi la picior. marţi, când tot pe coclauri am fost 🙂

  2. Pingback: Duzina de cuvinte- Lipsuri estivale | Cățărătorii

  3. Dana Lalici zice:

    Asta da motiv serios sa renunti la duzina! Si frumos mod de a-ti lua ramas bun. Iti doresc cel putin o duzina de zile de libertate si de aer. E putin? Nu ma duce imaginatia catre mai mult, parca prea ar fi SF…

  4. Pingback: Se ivi Iv şi domnu’ Pe, pe când apare tipu’ Ge? | Alma Nahe

  5. Uneori mi se face un dor de calatoriile cu trenul si ma intreb ce ma opreste sa renunt la masina si sa iau ca odinioara tara la colindat din gara in gara. Sper sa ai vreme frumoasa.

    • Călin zice:

      şi eu sper să ţină vremea cu mine când mi-oi lua lumea în cap. iar de s-a mai nimeri să şi plouă, asta e, oi mai face şi pauze 😀

  6. alma nahe zice:

    Drum bun, Călin! Şi în drumul tău( fuga ta era mai potrivit?)cuvinte, ori muzici care să te-alinte mai mult decât te pot alinta virtualele astea, de nu le poţi căuta în miere.

    La „bubă” te-ai dat cu ceva, sau aştepţi să prindă coajă, ca tot românu’? 🙂

  7. psi zice:

    îmi place asta şi-am s-o fur: să uit de telefon, de creion, de beton! 🙂
    să uiţi. şi să umpli sufletul tău ăla mare cu frumos. să te însoţească soarele şi nicu să fie ochios şi harnic (ca să profităm şi noi!)

    • Călin zice:

      ai voie să uiţi; pardon, să furi 🙂
      Nicu a fi singurul însoţitor ce l-oi avea cu mine. ce a găsi el de fotografiat pe acolo, om vedea 🙂

  8. Pingback: Duzina de cuvinte Trepte « Dictatura justitiei

  9. Să ai parte de un concediu plăcut ! După cât de frumos ai descris ipotetica plecare se vede că ți-l dorești cu adevărat.

    • Călin zice:

      e ipotetică în sensul că mai am deaşteptat ceva vreme până mi se vindecă rana de la călcâi. după ce scap de acea rană, va fi chiar foarte reală, voi avea eu grijă 🙂

  10. Scorpio zice:

    Cred ca toti simtim nevoia sa ,,evadam”. Unii nu se mai intorc, altii revin cu forte poaspete. Aici tu decizi! 🙂

  11. romanianstampnews zice:

    Deci nu eşti încă răpit de creola misterioasă… 🙂

  12. dagatha zice:

    🙂 I know the feeling…
    Acum aș urca în creierii munților și aș sta o vreme acolo… Nu am voie, însă 😉
    Dar voi savura poveștile tale la întoarcere. sau imaginile. sau tăcerile… 🙂

  13. lili3d zice:

    Drum bun! Poteci line, cu cântec de păsări. Eu le am la câteva minute distanță! 🙂

    • Călin zice:

      aş vrea să le am şi eu la o aruncătură de băţ, dar nu am norocul ăla. şi totuşi, în comparaţie cu alţii sunt favorizat, aşa că nu-i cazul să mă plâng.

Loc de deversat cuvinte

