azi, de Sfântul Ilie, ar fi împlinit 70 de ani


Aceeaşi floare

o floareIubito, pe prispă ţi-am pus
O floare din lumea de sus,
O floare din insula Marte,
O floare a căilor moarte.

Ea are petalele lungi,
Suflând ai să poţi să le smulgi,
Iubito, eu flori nu prea ştiu,
Sunt un grădinar damblagiu.

Nu ştiu – trandafir, liliac
Pe toate ca tine le fac,
Pe toate le-aduc la un fel
Lalea, trandafir, ghiocel.

O floare a vieţii vecine
Şi care miroase a tine.
Iubito, pe prispă tu ai
O floare din insula Rai.

                          Adrian Păunescu

Acest articol a fost publicat în picatura de suflet, Uncategorized și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Un răspuns la azi, de Sfântul Ilie, ar fi împlinit 70 de ani

  1. Veneam cântând spre ochii-ţi visători,
    cu mari buchete-n braţ. Aveai pe masă
    grădini şi-alei de felurite flori,
    ca în Liban, pontifica mireasă.

    Flori ce plutesc pe apă, flori de fulgi,
    sau flori în munţi, pe nişte stânci severe,
    flori grase tolănite-n clime dulci
    şi flori ce cresc sub cer de sticlă-n sere.

    Dar tu ai râs de gestu-mi desuet
    şi de neprihănita-i vâlvătaie,
    ai pus sub indoială un poet
    buchetul risipindu-l prin odaie.

    M-am răzbunat atunci pe flori. Şi sunt
    duşmanul lor de temut. Dau foc prin Rome
    de trandafiri, cutreier devastând
    hectare mari de flăcări şi arome.

    Fără grădini prin anii mei te plimbi,
    prădând frumos dactilii amintirii.
    Am pălmi însângerate şi cu ghimpi,
    că-n drum am pălmuit toţi trandafirii.

    Alexandru Andriţoiu – Prinos de flori

Loc de deversat cuvinte

