Inventarul norilor (partea a treia)


111Cocoşul este un animăluţ care îmi place; de preferinţă în supă, deşi parcă are carnea puţin cam tare. Însă în acea dimineaţă de miercuri, când pe la ora 5 au început să cânte unul după altul cocoşii din Beliş, nu nutream cele mai bune sentimente faţă de aceste animale de curte. Dar deşteptarea e deşteptare, nu am ce face, aşa că mă extrag din sacul de dormit şi mă duc să mă spăl pe faţă. Aici, alt şoc: apa e atât de rece că te trezeşti într-o fracţiune de secundă, nu mai ai nevoie de vreun alt stimulent, de cafea sau te miri ce. Îmi pun stomacul la cale şi fac planul de bătaie al zilei, care arată cam aşa: o tură până la lacul Fântânele, iar pe la prânz, cu jucăriile în spate, plecat în direcţia Mărişel. Simplu, nu?

102O iau agale pe lângă o lizieră, întâlnesc în drum doi localnici care merg să lucreze la o cabană, apoi, împreună cu ei, mă pierd în pădurea de molid. E răcoare încă şi parcă nu mă pot sătura de aerul pe care îl sorb cu nesaţ; pădurea e tăcută, liniştită, doar vocile noastre tulbură liniştea de templu. După nici jumătate de kilometru dăm de o bijuterie de cabană, la care unul dintre cei doi însoţitori ai mei a lucrat. E construită doar din lemn, din bârne masive îmbinate doar ei ştiu cum şi are o terasă ce dă exact spre lac. „Hai să faci de acolo nişte poze, că se vede tare fain lacul şi văd că inginerul nu a pus camere video încă. Da’ şi de punea, tot nu era nici o problemă” spune cel care a lucrat la ridicarea cabanei, iar eu nu aştept invitaţii speciale.

100Coborâm pe cărarea îngustă, iar după nici 10 minute mă despart de cei doi localnici şi îmi continui drumul de unul singur. Ici şi colo câte o cabană, unele mai vechi, altele noi sau în construcţie încă, însă nici ţipenie de om. Cărarea e înlocuită de un drum pietruit, plin de denivelări, care o face în stânga, şi după câteva sute de metri ajung pe malul lacului, iar aici amuţesc. Fac câteva poze, iar ochii flămânzi nu se satură nicicum de ceea ce văd. Dacă undeva pe pământ există vreun loc căruia să îi poţi spune Rai, pentru mine cam aşa ar trebui să arate acel loc.

fereastraIviţi parcă de nicăieri, norii mă fac să o iau din loc, pe un alt drum, mai bun din ceea ce mi-au zis cei doi muncitori cu care mă întâlnisem mai devreme, însă care avea să se dovedească a fi ceva mai lung. Oricât aş întinde eu pasul, ploaia mă prinde din urmă; printr-o „fereastră” dintre doi brazi mai arunc o privire către lac, apoi îl pun pe Nicu la adăpost de stropii mari şi deşi şi, sub pelerina proaspăt primită, îmi continui drumul. De unde a venit nu am habar, nici nu am auzit-o din cauza tunetelor, doar am văzut-o oprindu-se lângă mine. O maşină roşie, a cărei portieră din dreapta se deschide, iar o voce bărbătească îmi spune imperativ „Urcă!”. Ceea ce şi fac, iar peste nici 10 minute mă aflu la campingul din care intenţionam să îmi iau zborul în acea zi. Doar că nu a fost să fie, pentru că ploaia s-a oprit doar pe la 6-7 seara.

Dar totuşi s-a oprit într-un final, iar asta mi-a permis să ţin o promisiune făcută cuiva înainte să plec din Cluj, adică să imortalizez pe acolo pe unde voi umbla şi ceva ce seamănă destul de bine cu un apus.

inventar 3 ultima

Acest articol a fost publicat în d-ale mele și etichetat , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

10 răspunsuri la Inventarul norilor (partea a treia)

  1. psi zice:

    ce-mi place că te bântuie cuvintele! 🙂
    frumoasă lumea pentru cine are ochi să o vadă.

  2. Gabriela zice:

    Ce excursie frumoasă ai făcut, Căline. Și văd ca ți-a ieșit inventarul. Ai talente de contabil? 🙂

  3. gouttedereve zice:

    Frumos apus! Aş sta o săptămână pe malul lacului!

    • Călin zice:

      şi eu aş sta, ba chiar mai mult…şi tocmai mai plănuiam o raită în direcţia aia. dar m-a pus amicul de la subsol să dau un telefon la Bucureşti şi am aflat că am proiect taman pe când intenţionam eu să plec

  4. Adriana zice:

    Mi-ai făcut poftă de plimbare. Am eu un drum în apropiere. Fug. Nu-i ca al tău, dar…nici locurile mele nu sunt de lepădat…

  5. Pingback: parerea lu' danutz - Da-o in ma-sa de fasole cu carnati

Loc de deversat cuvinte

