Oameni care cred în ceva


RM 1 copyDacă nu ştiaţi, azi (duminică) a fost ziua mondială de protest împotriva proiectului de la Roşia Montană. Din Statele Unite până-n Singapore, din Montreal până-n Cluj au fost organizate marşuri de protest împotriva acestui proiect. Despre proiect voi vorbi mai pe larg într-una din postările viitoare, acum rezumându-vă la a vă spune câteva cuvinte despre marş şi despre oamenii care au participat la el. Dezinformarea e la ea acasă şi pe bloguri, după cum probabil aţi putut constata şi singuri; oamenii care participă la aceste mitinguri şi marşuri sunt descrişi de către unii ba ca hipsteri, ba ca drogaţi. Ei bine, să vă zic ce am văzut eu:

Oameni cu priviri inteligente, mulţi dintre ei în jur de 30 de ani, dar şi mulţi tineri, părinţi care şi-au adus şi copiii la marş, oameni care erau informaţi, care ştiau ce înseamnă cianura şi riscurile pe care le presupune pentru mediu un proiect de genul celui promovat de Guvern. Oameni care mai ştiau şi că munţii de la Roşia Montană ascund în adâncurile lor metale rare mult mai valoroase decât aurul, pentru care RMCG nu va plăti nici un leu statului român. Am văzut la un loc români şi maghiari, uniţi de acelaşi ideal, ba am mai văzut printre ei şi vreo doi germani, un spaniol şi un asiatic. Oameni care ştiau foarte bine de ce sunt acolo, oameni care au ceva de spus lumii, care nu pot fi manipulaţi. Oameni civilizaţi, la locul lor, însă extrem de îndârjiţi. Oameni care se află în stradă pentru că aşa vor ei, oameni care cred în ceva. Oameni de care celor de sus, care eludează legea, cărora nu le pasă nici cât negru sub unghie de noi şi de această ţară, ar trebui să le fie teamă. Pentru că ei, cei care sunt acum în stradă, sunt din cei care nu pot fi cumpăraţi cu un pumn de dolari sau de euro şi nu vor da înapoi.

Iar ca să mă şi credeţi că nu bat câmpii, iată şi câteva imagini.

Acest articol a fost publicat în d-ale mele și etichetat , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

8 răspunsuri la Oameni care cred în ceva

  1. Javra spune:

    Te-ai uitat la privirile lor? Eşti sigur că nu erau drogaţi?
    Cum, nici niscai etnobotanice n-or fi luat?
    Acum astea-s replicile la modă lansate de proguvernanţi.

  2. 9 spune:

    E o problema grava. Mi-as dori sa nu fie asa, dar tare ma tem ca aceste marsuri nu vor avea nici un efect asupra celor care ne hotarasc soarta.

    • Călin spune:

      atunci s-ar putea să iasă rău. pentru că noi, ăştia de am fost numiţi azi cetăţeni de onoare ai Roşiei Montane, vom merge acolo. pentru că este un om care-şi pune nădejdea în noi.

  3. 9 spune:

    Am uitat sa te felicit pentru poze. Poze frumoase cu oameni frumosi.🙂

  4. Tare as vrea sa ies si eu in strada! dar cred ca as fi singura pe ulita mea…Toata stima pentru cei carora le pasa si se gandesc si la ziua de poimaine, nu doar la un maine poleit cu promisiuni!

Loc de deversat cuvinte

