Picătura de suflet – 66


Bocetul epuizant

tearsM-as aşeza cu capu-n pumni şi-aş plânge
pentru destinul meu ursuz de cuc,
că nu pot la sfârşit nimic să duc,
aş plânge lacrimi, ca să curgă sânge.

Să mi se scurgă sângele din vine
în bălţile finalului de veac,
să pară că vorbesc, dar eu să tac,
să tac în gura mare despre tine.

Să tac iubirea mea adânc-bolnavă,
să tac şi fulgerul că te-aş zdrobi,
să tac ca încleştatul de gingii,
să tac şi a revanşă, a gâlceavă.

M-aş plânge pân-la os şi pân-la nume
prin ochi, ca lacrimă să ies din lume.

                                 Adrian Păunescu

Acest articol a fost publicat în picatura de suflet și etichetat , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Un răspuns la Picătura de suflet – 66

  1. Nici gândurile voastre, nici florile nu-mi spun,
    Nici negurile toamnei, că sunt ieşit din minte –
    Ci numai mie-mi pare mereu că sunt nebun,
    De vreme ce-mi prind viaţa şi moartea în cuvinte.

    Ard în lumina zilei de parcă uit că n-am
    Decât un drum prin iarbă, un singur drum şi-o poartă
    Prin care voi pătrunde, ca luna-ncet prin geam,
    Sau liniştea din sălcii rotind în Marea Moartă.

    Mă bucur când mai trece un an şi-un anotimp,
    Când prin oglinzi străine îmi rătăceşte chipul,
    Şi iar mi-aduce vremea acelaşi dor să-mi schimb
    Inelul meu cu-al mării ce l-a-ngropat nisipul.

    Trăiesc mai mult cu roua câmpiilor, mai mult
    Ca pasărea pădurii şi poate că mi-e bine:
    Văd ridicată steaua de-al cărei semn ascult,
    Văd risipită ora de plumb din care vine.

    De-acum e dimineaţă pe cer ca un surâs
    Pe faţa răvăşită. De-acum e aurora?…
    Stau şi-mi gravez în suflet ca-ntr-un mărgean deschis,
    Cu litere tăcute, speranţa tuturora.

    A. E. Baconsky – Transfigurare

Loc de deversat cuvinte

