Picătura de suflet – 79


Viaţa, dublu mixt

fireTrăiesc aici, dar mă simt că sunt departe,
Din ce în ce mai singur şi mai trist,
Nici nu mai ştiu cât pot să rezist,
Închis într-un ziar şi într-o carte.

Mă-ncredinţez iluziei deşarte
Că mă salvează regăsirea-n Christ,
Dar, vai, ajung un fel de dublu-mixt,
Cu viaţa-n minus şi cu plus de moarte.

Şi, totuşi, nu m-a ocolit norocul,
Deşi mi-a fost întotdeauna greu,
Şi-am transformat în foc destinul meu
Ca, azi, cenuşa să rezume focul.

Şi de-aş cădea, aşa cum cere jocul,
Ca să devin o piesă de muzeu,
Eu tot îi mulţumesc lui Dumnezeu
C-a-ntarziat şi-asa, prea mult, sorocul.

                                         Adrian Păunescu

Acest articol a fost publicat în Uncategorized și etichetat , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Un răspuns la Picătura de suflet – 79

  1. Doamne, daca-mi esti prieten,
    Cum te lauzi la toti sfintii,
    Da-i in scris porunca mortii
    Sa-mi ia calul, nu parintii.

    Doamne, daca-mi esti prieten,
    N-asculta de toti zurliii,
    Da-i in scris porunca mortii
    Sa-mi ia calul, nu copiii.

    Doamne, daca-mi esti prieten,
    Nu-mi mai otravi ursita,
    Da-i in scris porunca mortii
    Sa-mi ia calul, nu iubita.

    Doamne, daca-mi esti prieten,
    Cum sustii in gura mare,
    Moaie-ti tocul in cerneala
    Si-nainte de culcare

    Da-i in scris porunca mortii,
    Cand si-o ascuti pumnalul,
    Sa-l infiga-n mine, Doamne,
    Si sa lase-n viata calul.

    Spiridon Popescu – Doamne, daca-mi esti prieten

Loc de deversat cuvinte

