Picătura de suflet – 80


Telefon

old phoneOdaia ta – pustie de bărbat –
Cu husele penumbrei de vacanţă,
Şi uşa, -n care n-are rost să bat,
Şi patul – m-au uitat cu siguranţă.

Mi-a mai rămas un singur sclav, fidel
într-un regat ucis de intrigi sumbre:
La glasul tău, fac – din exil – apel
Să mă evoce, muzical, din umbre,

Dar cifrul de semnale sună-n gol:
A timp oprit şi gri ce ne desparte…
Complice cu-al absenţei protocol,
Mai pică de pe raft, murind, o carte.

Ironic, telefonul – ferm, lucid,
Deşi trădat – doar el mai înţelege
Că, îmbrâncindu-mi episodu-n vid,
în alt culcuş încoronezi alt rege.

Mai stăruie un miros de tutun –
Răcit în amintiri şi în dantele:
Şi sun nebun, inoportun, sun, sun,
Dar nu se-ating de receptor nici ele.

El, totuşi, pătimaş, tot cheamă lung,
Mecanic, ritmic, a sfârşit de lume,
înnebunit ca – aparat şi ciung –
Mâini n-are: când revii, să te sugrume.

                             Romulus Vulpescu

Acest articol a fost publicat în Uncategorized și etichetat , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Un răspuns la Picătura de suflet – 80

  1. Prea departe trupul tău,
    Prea aproape disperarea
    Că nu pot vorbi cu marea,
    Să-nţelegi cât mi-e de rău…

    Prin absenţa ta din gând,
    Drumu-ntorcerii spre locul
    Unde m-am luat cu jocul
    Şi ne-am contopit plângând.

    Prea aproape starea mea,
    Prea departe amintirea
    Petrecută cu privirea,
    Până a căzut o stea…

    Şi te-am pus in locul ei,
    Să veghezi, de la distanţă,
    Visul fără de substanţă,
    Ca o ploaie de scântei…

    De la care nu ai cum
    Să aştepţi o mângâiere –
    Mari iluzii efemere
    Şi-un mărunt ecou postum.

    George Ţărnea – Balada absenţei

Loc de deversat cuvinte

