picătura de suflet – 97


Suprafaţă

cumPentru că merg pe tine,
tu eşti acoperit cu urme de picioare,
eu am tălpile tocite.
Numai dacă sar nu ne-atingem, sau numai dacă tu te surpi.
Unde mă termin eu, începi tu.
Alb sticlos, cu vedenii.
Se arată: o coborâre de îngeri,
o ridicare de cristale de cuarţ.
O coborâre de zi şi de seară, un răsărit continuu de diferite planete.
Nu ştiu dacă este cald sau dacă este rece.
Nu ştiu nici măcar dacă suntem singuri.
Trece ceva, dar nu ştiu ce anume.
îmi ridic ochii, deasupra,
identic tu şi suspendat mi te arăţi.
îmi întind mâinile şi merg pe tine în pălmi.
Unde mă sfârşesc eu, te ridici tu, atârn de tine ca un fruct prelung
Dedesubt, foarte jos, aleargă cai biciuiţi.
Dacă-mi dau drumul voi cădea într-o şa.
Dar nu îmi dau drumul.

Dacă rămân mai departe cum sunt,
voi îngheţa sau mă voi aprinde.
Dar nu rămân aşa cum sunt.
închid ochii: se arată numai peisajul interior.
Adică negru, adică vânăt.
îmi închid pleoapele până jos la picioare,
ca şi cum aş fi un ochi.
Desigur sunt un ochi.
Dar în orbita cui?

                              Nichita Stănescu

Acest articol a fost publicat în picatura de suflet și etichetat , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Un răspuns la picătura de suflet – 97

  1. Nu pot sta noaptea în tristeţea mea
    din pricină că-mi aduc aminte de tristeţea lui.
    Nimic n-am cu el şi cred
    că nici nu suntem de acelaşi fel al vederii
    şi nici nu cred că suntem
    de pe aceeaşi parte a cerului.

    Şi totuşi nu pot să stau în tristeţea mea
    din pricina tristeţii lui
    şi nici să dorm nu pot
    şi nu de coşmar, de vis,
    de astfel de spaime neutre.

    Nu pot să dorm din tristeţea
    de a nu mă vedea neapărat
    şi fără de mine
    când stă noaptea în tristeţea lui
    şi mai ales când nu poate să stea
    în tristeţea lui
    noaptea, din pricina mea.

    Nichita Stănescu – Nesomn

Loc de deversat cuvinte

