picătura de suflet – 99


Confirmare

picatura 99Numai creierul meu este din
Nord, trupul meu
este totului tot din
Sud, numai arcul ideilor îl
încord ca s-aud săgeata trupului plecând, s-o aud.

Numai inima mea bate ding-dang
în clopotul trupului de muşchi şi de sânge,
numai privirea mi-o sparg
de lacrima lucrului care plânge.

Numai în somn sunt întreg, numai
în trezie sunt viu şi pătimaş aidoma călăreţului viareg,
aidoma incaşului cu panaş.

Numai şi numai şi numai la tine mă gândesc
dormind şi veghind întoarceri de munţi cereşti
şi alpine cu o zăpadă de stea în vârf tremurând.

Zăpezi eterne, dorurile mele, de piatra trupul meu,
şi de pământ, timpul surâde printre stele
surâde „s” din vorba „sunt”.

                                      Nichita Stănescu

Acest articol a fost publicat în picatura de suflet și etichetat , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Un răspuns la picătura de suflet – 99

  1. Mă las în continuare de mine însumi plâns
    ca-n vremea când puneam un ochi albastru
    la idee,
    şi pe deasupra o sprânceană ca să-l ţină strâns
    şi-ntors din ce e către ce e.

    Şi eu m-aş fi dorit un om frumos,
    subţire şi pătrat la falcă,
    peste stafii victorios
    sau cel mai înţelept din arcă.

    De coadă aş fi tras în sus
    cometa adormind în patu-mi,
    bătut în cuie m-aş fi pus
    pe cruci de-a lungu-mi şi de-a latu-mi.

    Dar mi-a fost dat pe lângă os
    să am şi nervi şi chef de viaţă,
    şi eu am vrut să fiu frumos
    aşa cum legea ne învaţă.

    Dar, o, am fost aşa cum sunt,
    cum este osul repetat,
    din cărămizi, un zid urcând,
    haină de lucru şi purtat,

    pe care nu pot s-o sfâşiu,
    mai neavând un braţ, o gură,
    atâta timp cât am să fiu
    cu însumi, însumi de-o măsură.

    Nichita Stănescu – Mă las în continuare

Loc de deversat cuvinte

