picătura de suflet – 113


Copaci fără pădure

113În povestea copacilor goi
Scârțâind într-o singură ușă
Este vorba de noi amândoi
Este vorba de foc și cenușă.

Doi copaci fără frunze pe drum
După cum îi privește înaltul
Doi copaci prin sărutul de scrum
Aplecându-se unul spre altul.

Toată vara a fost numai foc
Și-au fost stele în nopți fără stele
Și prin toamna șederii pe loc
Cade ultima frunză spre ele.

În zadar către tine întind
Niște crengi ce-mi fuseseră brațe
Alte uși se aud scârțâind
De tomnatecul vânt să se-agațe.

Nu mai suntem decât doi copaci
Vor veni tăietori să ne tundă
Vor lua crengi toți copiii săraci
Pentru flacăra lor muribundă.

Și chiar dacă mă vei mai iubi
Peste crivățul iernii ce vine
Fără brațe cu ochii pustii
N-am să am ce întinde spre tine.

Spune-mi, pădure cu frunza rară,
Unde-i iubirea de asta vară?
Nu știe iarna să se îndure
De noi, copacii fără pădure.

                             Adrian Păunescu

Acest articol a fost publicat în picatura de suflet și etichetat , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Un răspuns la picătura de suflet – 113

  1. La miezul nopţii mă gândesc la tine
    Şi stelelor mă rog să-ţi fie bine,
    Din somn să te trezească dintr-o dată,
    Să nu-nţelegi de ce eşti tulburată.

    Şi i-am lăsat un tremurat de jale
    Copacului din faţa casei tale.
    La uşa ta am îndrugat cuvinte,
    Să nu te-atingi de clanţă că-i fierbinte.

    Şi mai ales, când noaptea e la uşă
    Ca să-mi aşeze peste timp cenuşă,
    La tine mă gândesc şi nu am stare
    Şi fostul foc îmi arde sub picioare.

    Cu lucrurile vreau să mă amestec,
    Mă simt o fiară suspinând domestic,
    Dar dă-mi un loc de ultimă greşeală
    Să-ntârzii în cutia ta poştală.

    Adrian Păunescu – Simplă scrisoare de dragoste

Loc de deversat cuvinte

