cerșeală blogosferică


cersealaIar voi supăra pe unul-altul, doar că nu mă doare absolut defel. Îi voi supăra în primul rând pe ăi de s-or simți cu musca pe căciulă, deși simțirea nu e neapărat atributul lor principal. În al doilea rând îi voi supăra pe cei care vor veni cu DEX-ul să mi-l dea de cap, pe motiv că nu există cuvântul „cerșeală” în el; ceea ce e foartea adevărat, doar că nu mă prea interesează, pentru că rimează cu blogăreală, iar aici taman despre bloggeri e vorba.

Într-una din postările lui, stimabilul chinezu zice așa: „Stimabililor, ştiţi că apelez din când în când la ajutorul vostru. Pentru că trag nădejde că înţelegeţi că altfel iese chestiunea dacă ne apucăm împreună să facem un bine cuiva🙂 Căci despre a face bine cuiva este vorba şi de data aceasta. Pentru că vă cer ajutorul să găsim un român care nu are net mobil şi căruia Vodafone să îi ofere un smartphone şi o cartelă de internet… Hai să o zic altfel: gândiţi-vă că aţi putea face un cadou de sărbători cuiva. Că i-aţi putea face o bucurie. Ceea ce este mare lucru în zilele noastre, vremuri în care a face bine cuiva fără să ceri altceva în schimb parcă este o ciudăţenie…”.

Nimic aiurea, nefiresc, nelalocul lui până aici, iar enunțul este cât se poate de limpede. Adică oricât de tălâmb ai fi, tot ar trebui să știi ce înseamnă să faci un cadou. Dacă nu știi, e destul de grav și ți-oi spune eu că vine din franceză (cadeau) și înseamnă nici mai mult nici mai puțin decât obiect primit de la cineva sau oferit cuiva în semn de prietenie, atenție.

Partea mai puțin frumoasă vine atunci când te uiți la comentariile de la postare (de la postări de fapt, c-au fost două pe aceeași temă) și dai peste unele comentarii ale căror autori ar fi tare încântați dacă și-ar face lor cadoul respectiv. Apăi, băi bloggerule care ești tu blogger, dacă doar atât te duce capul/coraconul (asta din urmă ca să îl citez iar pe chinezu), e bai mare, e deranj acolo la tine. Știu că blogosfera asta nu-i decât o felie a societății în care trăim, mai știu și că cerșetoria se practică la scară mult prea mare în această societate, dar nu mă așteptam să văd așa ceva de la unii care se dau drept/se cred mari caractere. Din punctul meu de vedere respectivii nu-s cu nimic mai breji decât cea care te întâmpină cu mâna întinsă la ieșirea din biserică, cerându-ți un leu pentru o pâine. Și nu îmi spuneți că respectivii nu ar avea cum să își procure vreun telefon deștept, că nu vă cred. Și stau și mă întreb ui așa: cât trebuie să fie penibilul de penibil, ridicolul de ridicol, absurdul de absurd ca să îl poată simți câte unul de soiul ăsta? Da, știu, unii o să mă „iubiți” tare după această postare, da’ nu-i bai, că nu mă doare😉 .

Notă: Am preferat să nu menționez nici un nume în rândurile de mai sus pentru simplul motiv că nu merită. Trebuie însă să menționez că în ele nu este vorba de Zolty, a cărui situație este una mai aparte, mai deosebită.

Acest articol a fost publicat în d-ale mele, tulai Doamne și etichetat , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

15 răspunsuri la cerșeală blogosferică

  1. psi spune:

    se spune pişcotăreală. asta ar fi ultima denumire a isprăvilor 2.0.🙂

  2. romanianstampnews spune:

    Hotărât lucru, suntem nişte porci. Pe mine mă zgândărî treaba cu publishing-u’ de la altu’ cu „2.0”. Am scris acu’ vreo două zile. Se cam ascute răţoiala pentru bani. Amatori mulţi, fonduri puţine… 😀
    Unii încearcă să vopsească şuşeaua, dar dau în gropile altora.

    • Călin spune:

      da un strop de bun simț, măcar unul, tot ar trebui să se găsească în dotare la fiecare. sau poate visez eu…

      • romanianstampnews spune:

        N-am avut ce face şi-am mai citit odată comentariile de la Chinezu’ (de fapt pe ultimele nu le citisem deloc pentru că în ziua în care postase articolul m-am cam grăbit).
        Au început să mi se sterprzească dinţii… 😦

  3. mama alunitza spune:

    Cand am vazut titlul articolului, am crezut ca este vorba de cerseala bloggerilor dupa like-uri, dupa share-uri, dupa publicitate platita – cerseala din ce in ce mai evidenta in ultima vreme pentru ca, deh, blogosfera e din ce in ce mai aglomerata si viata din ce in ce mai scumpa. Sigur ca e penibil sa vezi pe cineva cu stare cerand pomeni doar de dragul de a primi ceva degeaba, dar, la urma urmei, si postarea Chinezului e un advertorial, de fapt…

    • Călin spune:

      e un advertorial, dar omul zice clar acolo ce vrea: „gândiţi-vă că aţi putea face un cadou de sărbători cuiva. Că i-aţi putea face o bucurie,,,”
      să faci cuiva un cadou nu înseamnă să te căciulești ca să ți-l bagi ție în traistă😉

  4. carolina spune:

    bravo! ma bucur ca ai scris acest material. ti-as sugera sa pui link-ul la acele comentarii, pe blog la chinezu😀

  5. Zina spune:

    ”Cerșeala” e sport național, sub o formă sau alta, așa că nu e de mirare că s-a lățit și în blogosferă.🙂

Loc de deversat cuvinte

