Exerciţiu (auto)impus


olar

sursa foto: aici

Iau între palme cuvântul brut şi încep să îl frământ, încercând să-i dau o formă. La început vreau să îl fac cubic, dar când sunt aproape gata mă răzgândesc, pentru că nu mi-au plăcut niciodată colţurile sau cubismul, iar eu vreau altceva. Prind din zbor o panglică de idee şi o frântură de curcubeu şi încerc să încropesc din ele ceva diferit, o ţesătură cum nu a mai fost. Încăpăţânat şi orgolios stau din zori până în noapte lângă masa mea de olar; trudesc, asudând din greu, dar curgerea pe care reuşesc să o dau cuvântului nu e nicidecum melodioasă, iar rotundul lui nu e nici el atât de rotund cum mi l-aş dori. Târziu, în noaptea întunecată, ajuns la limită sau dincolo de ea, mă prăbuşesc ca o păpuşă stricată într-un fotoliu şi mă las cuprins de magia de catifea a muzicii. Mâine este o altă zi, o zi în care o voi lua de la capăt şi îmi va ieşi poate mai bine.

Asta ar fi prima mea (timidă) încercare de participare la jocul din curtea lui psi, iar la această joacă participă şi Carmen Pricop, Vero, ScorpioTiberiu, din nou Vero, şi Tiberiu încă o dată, Abisurile, Some Words, Dictatura Justiţiei, Dor, Anacondele, d’Agatha, călător prin ţara mea, prezidenta

Şi pentru că mi s-a sugerat că s-ar potrivi să „lipesc” de postare şi una din muzichiile pe care obişnuiesc eu să le aduc, m-am oprit la asta. Nu mă întrebaţi de ce, că încă nu am aflat nici eu.

sursa: youtube (user – TheAztecLast)

Acest articol a fost publicat în duzina și etichetat , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

73 de răspunsuri la Exerciţiu (auto)impus

  1. psi zice:

    iooooi! mă înclin! şi îţi mulţumesc pentru lutul cuvintelor tale pe care nu-l credeam modelat în vecii vecilor cu cele 12 cuvinte! iar muzica… tu ştii că muzica ta e ca panglicile acelea care prind şi desprind inspiraţia mea şi o redesenează.

  2. Pingback: Prima psi-duzineală din acest an « Tiberiuorasanu's Blog

  3. Muzica şi cuvântul sunt atât de aproape… Bine ai venit! 🙂

    • Călin zice:

      într-o vreme aduceam şi cuvinte, dar de la un timp încoace a cam secat izvorul, m-a cam părăsit doamna inspiraţie, aşa că am rămas cu muzica. bine v-am găsit!

  4. Vero zice:

    Bine-ai venit printre cuvintele noastre, încântându-ne cu muzica lutului pe care l-ai modelat!

    • Călin zice:

      bine v-am găsit! printre cuvintele voastre am mai trecut eu, doar că azi s-a întâmplat să mă „zgândărească” cuvintele şi să scriu şi eu 🙂

  5. Pingback: Ursul « Abisuri

  6. anastasia zice:

    Reuşită „timida” ta încercare de rostogolire a cuvintelor!
    weekend cât mai plăcut!

    • Călin zice:

      m-au zgândărit puţin cuvintele de azi, că altfel aş fi stat deoparte şi m-aş fi mulţumit cu rolul de privitor, cum fac de obicei 🙂
      un weekend frumos să ai!

  7. Marian zice:

    In fiecare zi incerci sa faci ceva cum n-a mai fost si la final vezi cu uimire ca de fapt n-ai facut nimic nou ! Nu-i nimic …si maine-i o zi . O vei lua de la capat ca un olar nebun si framanti lutul poate ca totusi… maine va iesii ceva .Iti doresc ca maine sa reusesti ! Excelenta si …de-a dreptul romantica postarea dumitale . Ai postat-o si la „porcii abjecti ” ? Stiu ca , faceati un fel de …concursuri pe anume teme , de aceea te intreb daca ai postat-o si acolo ..In orice caz felicitari !

    • Călin zice:

      păi trebuie să o iei de la cap în fiecare zi, că altfel te plafonezi, trebuie să încerci mereu lucruri noi, să te întreci pe tine însuţi. nu, la porcuşori nu am postat-o, asta a mers într-un joc propus de psi, joc ce are la bază 12 cuvinte pe care trebuie să le pui într-un text. mulţam!

      • Marian zice:

        Pai „psi ” este buna la asa ceva ! Ai uitat cum va atragea si pe tine si pe Luna Patrata sau pe lili3d in tot felul de giumbuslucuri de acelasi fel ? Care la final se dovedeau a fi …. exceptionale !!!

        • Călin zice:

          da, se pricepe la giumbuşlucuri, doar e felină 😉

        • psi zice:

          marian, cred că mă confunzi. eu cu luna pătrată şi cu lili3d nu am nicio tangenţă, nu ne citim, dar da, îmi place să mă joc, mai cu seamă cu cuvinte, de asta sunt cu prisosinţă vinovată. 🙂

          • Marian zice:

            @ psi N-am spus ca ai vreo tangenta : am spus ca luau ele plasa si intrau in soricariile pe care le propuneai , iar rezultatul era excelet !

  8. SimonaR zice:

    Esti un olar innascut Calin si nu e de mirare ca ne-ai adus o duzina perfecta, desi e prima. Sper sa mai fie multe 😀

    • Călin zice:

      mulţumesc, doar că mi se pare că eşti prea generoasă. câte vor mai fi, asta nu ştiu, pentru că voi veni doar atunci când mă vor provoca cele 12 cuvinte, când mă vor zgângări 🙂

  9. abisurile zice:

    Foarte inspirata lucratura ta, felicitari, sper ca rezultatul a fost seama asteptarilor. Cand nu am decat cuvinte cubice sau triunghiulare si eu fac la fel ca tine : imi spun ca noaptea e un sfetnic bun si o las pe maine. Sau fac o poveste si totul se rezolva.

    • Călin zice:

      mulţămescu-ţi, deşi mi se pare că toţi sunteţi parcă prea generoşi; parcă aţi vrea să mă încurajaţi 🙂
      cât priveşte cuvintele cubice sau triunghiulare, parcă de prea multă vreme doar din astea îmi ies, ar trebui să fac ceva în direcţia asta 😉

  10. Pingback: O duzină de cuvinte ajunsă la destinație la limită « Dictatura justitiei

  11. Este prima ta încercare ? Nu s-ar spune, e reușită ! Nici mie nu-mi place cubismul.

    • Călin zice:

      da, e prima duzină la mine 🙂 . până la urmă, vina o poartă cele 12 cuvinte, ele m-au provocat, ele au făcut-o să iasă astfel.

  12. dordefemeie zice:

    Frumos ai framantat cuvantul…rotund sau cu colturi, chiar nu conteaza…

  13. 9 zice:

    Exercitiul tau mi-a adus aminte de

    ,,Priveam uimit olarul cum harnic modela.
    Deodata auzit-am bucata de argila:
    Rugându-l pe soptite: .Framânta blând, ai mila!
    Un om la fel ca tine am fost si eu cândva”

  14. Pingback: Duzina de cuvinte … Magie « Dor De Dragoste

  15. Pingback: O “duzină” plagiată şi una inventată | Cioburi de chihlimbar

  16. Pingback: Duzina de cuvinte (21) – Altă perspectivă asupra greșelii « BLOG D'AGATHA

  17. Pishky zice:

    hmm… frumos… pare interesant.. cred ca am sa ma bag si eu sa aflu despre ce e vorba.. sau poate imi dai chiar tu detalii 🙂

    • Călin zice:

      e o provocare…fără a fi leapşă, e mai degrabă un fel de joc, la care trebuie să îţi baţi puţintel capul şi să pui într-un text (versuri sau proză) cele 12 cuvinte, care nu-s neapărat uşoare 🙂
      povestim mâine (azi) mai pe la prânz mai multe, ok? că acum adorm la tastatură, de mai stau mai mult de 5 minute 🙂

  18. dagatha zice:

    timidă, dar reușită!
    🙂
    (Mergea și una din muzichiile tale aici 😉 )

  19. anacondele zice:

    Mă bucur că ai intrat în joc! Şi te-am plagiat cu mare plăcere! 🙂

  20. Pingback: psi – 12 cuvinte « calatorprintaramea

  21. Pingback: 12 cuvinte – Orasul din vis | Angela Irimia

  22. Pingback: Duzina de cuvinte- Păpuși « Cățărătorii

  23. Scorpio zice:

    Olarule, bine ai venit…te pricepi sa construiesti din cuvinte, ceva frumos.

Loc de deversat cuvinte

